Dă-le oamenilor pâine și circ. Românii sunt săraci, dar „morți” după televizor

de: Mădălina Bahrim
08 07. 2022

Deși viața noastră e tot mai grea și mai scumpă, consumăm din ce în ce mai multe servicii media, arată o analiză recentă.

Nu degeaba se spune că oamenii pot fi fericiți doar cu pâine și circ. Chiar dacă zicala e veche de mii de ani, ea își găsește aplicabilitatea chiar și-n România anului 2022.

Se pare că suntem foarte mare amatori de media, iar un indiciu în acest sens e generat de faptul că afacerile industriei înregistrează cifre impresionante.

Media Fact Book tocmai a publicat o analiză deosebit de interesantă despre români, care indică faptul că piața totală de media va ajunge la 640 de milioane de euro până la finalul lui 2022. Cifrele includ și o evoluție de plus 20% din media digitală. Se înregistrează astfel o creștere cu 6% față de anul trecut!

„Mă bucur să văd că România depășeste ritmul de creștere al industriei de advertising globale. Anul 2021 a fost de-a dreptul spectaculos atât global (+23%), cât și în România (+26%), piața de media a depășit considerabil estimările inițiale.

Ne așteptăm ca acest ritm să fie încetinit seminificativ în 2022 datorită reacției industriei noastre la criza din Ucraina, dar și a recesiunii globale.

Cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani se înregistrează în digital – cu o dinamică de dublare a volumelor între 2019 și 2022 – accelerată de creșterea nivelului de adopție a comerțului online în rândul consumatorilor”, a spus Alexandra Olteanu, managing director Initiative România.

Nu doar televizorul ne place. Am făcut o pasiune și pentru mediul digital

Experții mai susțin că se așteaptă ca ca în anul 2022 digitalul să înregistreze o nouă creștere de 20%, atingând astfel 35% din volumul de media din România.

„În continuare suntem mult în urma pieței globale care atinge anul acesta un share de 65% în digital. Așadar, este suficient spațiu pentru digital să crească și în anii care urmează peste evoluția generală a pieței”, au mai transmis autorii analizei.

De asemenea, odată cu aceste evoluții, valoarea netă a publicității TV in 2021 a avut o creștere de 16%, ajungând la 350 de milioane de euro și reprezentând 58% din totalul pieței de media.

„Ne așteptăm ca anul 2022 să aducă o plafonare a bugetelor investite în TV pe fondul faptului că există o lipsă de predictibilitate la nivelul departamentelor de marketing pentru evoluția economică și o amenințare constantă asupra nivelului de consum al populației alimentată de un val inflaționist fără precedent”, mai spune compania responsabilă cu analiza.